2009. február 25., szerda

Rakott zöldbab- kb. az ezredik

Ez már a sokadik rakott zöldbab amit készítek, mit is mondhatok szeretem a zöldbabot és szeretem a rakott dolgokat....Most igazából az első számú motivációm az volt, hogy hihetetlenül megkívántam még a múlt héten a rakott-krumplit. De ugye a krumpli sajnos ki van zárva, mert miért is ne lenne...a jó dolgok nagy része tilos...
Ez nagy mondás, igaz nemcsak a finom ételekre...hanem számos más dologra is...na jó nem gépelek be több közhelyt, bár van még egy pár így hirtelen a tarsolyomban...na jó csak még egyet: a jóság végül mindig megkapja méltó jutalmát...na és hogy most végre ezen is túlvagyunk jöhet a recept.

Hozzávalók:

1 kg mirelit zöldbab
5 dl 12%-os tejföl (tudjátok melyik, amelyiknek sokkal kevésbé jó az íze, mint az igazi tejfölnek)
Kb 10 cm kolbász (ebben egyáltalán nem vagyok szakértő, édesapám vette...azt hiszem valamilyen csabai volt és nem csipős...)
4 tojás
10 dkg reszelt trapista


A zöldbabot megpároltam, majd lefektettem egy réteget a tepsi aljába. Ezt megkentem egy kis tejföllel, majd jól sóztam. Rápakoltam a szeletelt kolbász és a tojás felét, majd azt is lekentem tejföllel és jééé, újra sóztam. Utána az előbb említett műveletet ismételtem még egyszer. A legtetejére zöldbab és tejföl került és persze só...Így alufóliával lefedett tepsiben sütöttem 180 fokon kb egy órát, majd levettem a fóliát, megszórtam a sajttal és még 10 percet.

Nagyon finom lett...és melegítve, munkahelyi ebédnek is szuper volt...és mivel nagy adag készült lesz is még egyszer a héten:)

És mivel mostanában rég nem ajánlottam zenét, két számot is belinkelnék.

Az első mostanában szinte minden reggel megy valamelyik zeneadón, így a reggeli rutinom elhagyhatatlan részévé vált.

A másikat meg csak sokat hallgatom...mert olyan gyönyörű sorok vannak benne, hogy az egyszerűen hihetetlen...

Nincsenek megjegyzések: